Szczegółowe dane
Wydanie: pierwsze
Rok wydania: 2018
Oprawa: miękka
Liczba stron: 208
Wymiary: 142x202 mm
Waga: 0.18 kg
ISBN: 978-83-277-1584-5
Autor: Mateusz Ratajczak

Mateusz Ratajczak

Łowcy z kotłowni.
Dziki świat finansowych naciągaczy

książka

Kup w e-sklepie WAM
Darmowa dostawa od 50 zł

Mówią o tobie „frajer”, znają numer twojego telefonu

Wiesz, czym jest „kotłownia”? Słyszałeś o dziewczynie, która dostała 10 tysięcy złotych za przejście nago przez takie miejsce? To tylko wierzchołek góry lodowej.

„Kotłownia” to bardzo specyficzne call-center, w którym ma kipieć od emocji. Krzyk, szybkie tempo i obrażanie niechętnychklientów. Bez tego wrzenia naciąganie się nie uda. Cel jest jeden: za wszelką cenę znaleźć ofiarę. Kogokolwiek, kto uwierzy w „okazję życia”. Motywacja? Zawrotne premie, imprezy stulecia, alkohol lejący się strumieniami i dragi w każdych ilościach. W jednej z „kotłowni” zatrudnił się autor naszego reportażu śledczego.

Łowcy od lat oszukują setki tysięcy Polaków. Zawodowi naciągacze wiedzą, że do sukcesu wystarczą gotowe scenariusze. Wystarczy czytać z kartki. Raz będzie to inwestycja w nieruchomości czy na rynkach forex, innym razem w złoto niczym w Amber Gold. Za chwilę ruszy lawina oszustw związanych z kryptowalutami. A później? Cokolwiek. Nawet warzywa i śmieci, bo naciągać można na wszystkim.

Kto może się zatrudnić? Każdy. Kogo mogą naciągnąć? Każdego.

Dla jednych złudzenie „nowego wspaniałego świata” naciągaczy. Dla innych odwieczny koszmar ich ofiar - naiwnych biedaków. Ta książka to szczepionka przeciw moralnym upadkom jednych i życiowym katastrofom drugich. Każdy, kto przeczyta, będzie bezpieczniejszy.  Jacek Żakowski, „Polityka”

Mateusz Ratajczak – dziennikarz serwisu money.pl grupy Wirtualna Polska. W sprawie „kotłowni” przesłuchiwany przez policję i Komisję Nadzoru Finansowego. W 2016 roku nominowany do nagrody Grand Press w kategorii dziennikarstwo specjalistyczne, a w 2018 roku za dziennikarstwo najwyższej próby do nagrody Dariusza Fikusa.

Ta książka to uniwersalne i wybitne przypomnienie, co pieniądze robią z ludzi – dzikie i prymitywne bestie, kierujące się jednym instynktem: zarobić, zarobić, zarobić.

Tomasz Machała

Redaktor Naczelny Wirtualnej Polski

Polecane dla Ciebie

Zapisz się do naszego newslettera!

FreshMail.pl